Prva Dama Cannesa

Ocjena:

Autor: Ivana Markovinović

Ovogodišnji festival u Cannesu otvorio je film "La tête haute" s Catherine Deneuve u glavnoj ulozi. Tom prilikom slavna francuska glumica dala je intervju o kojem se mnogo priča, jer je u njemu optužila današnje zvijezde kako uskraćuju svoje obožavatelje za maštanje o njima dajući im preveliki uvid u svoju privatnost.

Biti zvijezda za Deneuve podrazumijeva glamur i tajanstvenost koja se mora održavati, a što svakodnevno stavljanje bezbrojnih fotografija na razne profile uništava. Izjavila je kako je fotografiranje divno, no kako mrzi selfije jer neprestano slikanje samih sebe sve banalizira budući dovodi do stalnog procesa promatranja, umjesto pravog proživljavanja.
Njen stav očito dijeli i direktor kanskog festivala Thierry Fremaux koji je pred početak festivala objavio neformalnu restrikciju selfija navodeći kako nikada ne izgledamo tako ružno kao na selfijima. Bez sumnje, među današnjim zvijezdama ima mnogo onih koji se ne bi složili.

Osobito među onom gomilom "vrlo poznatih i slavnih ljudi koji imaju milijune sljedbenika, a zapravo nisu učinili apsolutno ništa", a koju spominje Catherine Deneuve. Ovakve izjave mnogima se nisu dopale, ali Catherine Deneuve može si dopustiti nepopularne stavove kada njen status velike dive francuskog filma ništa ne može poljuljati.
U Cannesu se Catherine Deneuve prvi puta pojavila 1964. godine promovirajući "Šerburske kišobrane", film koji je te godine osvojio Zlatnu palmu i od tada je redovita gošća prestižnog europskog festivala. Uz neosporno filmsko umijeće za koje je nagrađena najprestižnijim nagradama, njenom zvjezdanom statusu doprinijela je izvanredna ljepota i profinjen stil koji su prepoznali brojni modni znalci.

Bila je bliska prijateljica i muza Yves Saint Laurenta koji je zaslužan za kostimografiju u nekoliko njezinih filmova i među kojima kultni status imaju kreacije za "Ljepoticu dana" koja se i danas evocira u brojnim modnim editorijalima i koja se savršeno stopila s njenom hladnom ljepotom.
Osobito priznanje njenom izgledu i utjelovljenju prave Francuskinje je i činjenica da je lik  Catherine Deneuve posuđen francuskom nacionalnom simbolu Marianne, kao i da je bila zaštitno lice Chanela, L'Oreala i Louis Vuittona. Stoga je razumljivo kako njen dolazak u Cannes uvijek prati velika medijska pažnja, a neka njezina pojavljivanja na crvenom tepihu ušla su u anale festivala.

Šezdesetih i sedamdesetih njene su kreacije bile mladenačke i odražavale su duh vremena da bi s vremenom postajale sve klasičnije, ali uvijek sa stilskim odmakom koji svjedoči o njenom istančanom smislu za modu.
Tako se ovoga puta pojavila u neobičnoj kreaciji Jean Paul Gaultiera, kombinaciji haljine i hlača iz aktualne proljetne haute couture kolekcije. Ove godine njezin dolazak satirično je popratio Charlie Hebdo koji je na naslovnici donio karikaturu koja se ruga njenoj okrupnjeloj figuri.

Međutim, upravo odgovor na ovu provokaciju pokazuje zašto je Catherine velika dama  - izjavila je da naslovnicu nije vidjela, ali da nije riječ o modnom časopisu i da se nada da je barem smiješno, čak i ako je zločesto. A da za Catherine Deneuve još uvijek ima mjesta i u modnim časopisima, dokazuje naslovnica francuskog Elle-a za ovaj mjesec.

Komentari (0 komentara)

Vaš komentar

pošalji poruku 0 znakova

Vezani članci

lookbook ss 2018

kolumne

Virtualni izlog Elysian