Etna Maar rupičasti top akcija jesen 2017.

Nova kampanja talentiranog dizajnera

Ocjena:

Autor: moda.hr

Mario Vijačkić istražuje duštvene fenomene

Mladi dizajner nove generacije, student zagrebačkog Tekstilno-tehnološkog fakulteta, predstavlja vizuale za svoju petu kolekciju za jesen/zimu aktualne sezone prikazanu u okviru 27. Cro a portera.

Vijačkić koji kontinuirano istražuje društvene fenomene i njihovu korelaciju sa suvremenom modom, isto nastavlja i u aktualnoj kolekciji u kojoj suvremenim modnim jezikom interpretira elemente odjeće underground subkultura s prostora bivše Jugoslavije paralelno se nadovezujući na fenomen masovne reprodukcije.
Već prepoznatljiva estetika, hibrid 'sporty chic' elemenata koji gotovo uvijek koketiraju s trendom, vidljiva je i u aktualnoj kolekciji. Istražujući subkulturalne elemente undeground scene bivše Jugoslavije, dizajner ih je na svojstven način interpretirao i inkorporirao u vlastiti izričaj.

Iako suptilno, dizajner propitkuje konzumerizam i reprodukciju dizajnerskih predmeta nadovezujući se dijelom i na Waltera Benjamina i njegovu problematiku aure umjetničkog djela. Kolekcija, iako evocira prošla vremena odiše mladenačkim duhom i suvremenim modnim tendencijama.
Reinterpretacija već poznatih odjevnih predmeta kao što je denim jakna ovdje je dobila potpuni zaokret dekonstrukcijom i re-konstrukcijom s vidljivim elementima kroz čitavu kolekciju.

Nizanjem prišivaka dizajner povremeno i prezasićuje tekstilnu površinu dinamizirajući ju na način da u tom procesu poništi prvotno značenje pojedinačnog elementa i u konačnici dobije novi, originalni odjevni predmet. Tim postupkom, od pojedinačnog, masovno proizvedenog produkta koji po Benjaminu nema auru, nastaje nešto novo, koje dizajnerskom intervencijom biva smješteno u potpuno novi kontekst.
Denim, sportske mrežice, felpa, renderi, pvc tkanine, vunena pletiva i umjetno krzno samo su neki od korištenih materijala koji kombinacijom čine hibridne odjevne predmete, dok se kolorit kreće u rasponu od akromatske crne i bijele, preko hladnijih tonova plave i pink, pa do toplijih nijansi.

Fotografijama koje čine kampanju dizajner propitkuje postojanost istih, a isto tako i postojanost mladih dizajnera na našem modnom tržištu; naime digitalna fotografija predstavlja skup informacija koje su tehnički prerađene, ona ne postoji fizički u vidu filma nego samo u vidu binarnog zapisa i njezina vizualnost je posvemašnja procesualnost realnosti koja je umjetno konstruirana.
Digitalne fotografije se funkcionalno i strukturalno događaju samo na ekranu, znači one su nešto što fizički ne postoji. Na nekim fotografijama fotografiran je samo zrcalni odraz, koji opet predstavlja nešto trenutno, fluidno, fleksibilno i promjenjivo, opet nešto što fizički ne postoji...


Kreativno vodstvo / fotografija : Mario Vijačkić
Modeli: Magdalena May Gero i Dorotea Valentić / Talia model
Makeup/hair : Petra Sever / asistentica : Antonia Šiljić


Ako vam se svidio članak, molimo vas da ga podijelite!

Komentari (0 komentara)

Vaš komentar

pošalji poruku 0 znakova

Vezani članci

HOGL listopad 2017.
Etna Maar virtualni izlog jesen 2017.

kolumne

zgrabi moda.hr X bi.bi ogrlicu