Krie jeans pristaje svakoj guzi

Ocjena:

Autor: Lucija Biondić

Dizajnerica Kristina Burja hrvatsku modnu scenu osvojila je svojim trendi, a opet svakom džepu dostupnim dizajnerskim modelima. Među njezinim bestsellerima jesu haljine s apliciranom čipkom, te odlične tunike koje se mogu kombinirati u dostupnim bojama i uzorcima. Iako je danas jedno od zvučnih imena hrvatske modne scene, Kristina je relativno kasno ušla u modni biznis.

Nakon završenog ekonomskog fakulteta, zaposlila se, no kao i kod mnogih drugih kreativaca, neki crv joj nije dao mira i odlučila se profesionalno usmjeriti u potpuno drugom pravcu - u modni dizajn. Ili taj smjer i nije toliko drugačiji? Sudeći po njezinim razmišljanjima i stavovima, Kristina vrlo dobro zna kako pomiriti dizajn i prodaju, ponuditi tržištu pravi proizvod po interesantnoj cijeni, unijeti u njega svoju estetiku, ali i pogoditi ukus klijentica.
utekst1.jpg
Dizajnerica Kristina Burja
Ovih dana u prodaju ide više od 200 komada hrvatskih dizajnerskih traperica koje će biti dostupne u njezinim dućanima u Zagrebu, ali i na prodajnim mjestima u Splitu, Zadru, Vinkovcima.

"Oduvijek je bila želja ponuditi traperice unutar branda. Od 2008. godine polako razvijam priču s Krie design jeansom, no dolaskom 'high street'  brandova osjetili smo da treba pričekati. I čekali smo pravo vrijeme za ozbiljan posao"
, priča Kristina koja je pravi trenutak prepoznala upravo sada. Ljudi su nakon pet godina zasićeni jedno te istim modelima iz velikih inozemnih 'high street' lanaca koje neprestano susreću na ulicama.

Individualnost i male serije ponovno su na cijeni u zemljama zapadne Europe, a čini se kako isti vjetrovi počinju puhati i na našim prostorima. A Kristinine su traperice drugačije, velika se pažnja davala konstrukciji pa danas sva tri modela odlično stoje svim ženama.

"Imamo veliku želju da se sve radi kod nas u Hrvatskoj, no moram priznati kako još uvijek nemam gumb, zakovicu i ušivnu etiketu koju hoću. U Hrvatskoj postoje ljudi koji bi to mogli napraviti, no ne isplati im se paliti strojeve za manje od 10.000 komada, a mi još uvijek nemamo potrebu za tolikom količinom opreme", otkriva Kristina koja iskreno govori o svim problemima s kojima se susrela u realizaciji svoje ideje.
utekst2.jpg
Ako mislite da su najveći problem bile gumbi i zakovice, varate se. Specifična završna obrada jeansa već je nekoliko sezona apsolutni hit i želi li konkurirati tržištu jeftine robe s Dalekog istoka ili daleko skuplje robe iz zapadne Europe, Kristina i sama treba posegnuti za takvom obradom. No, u Hrvatskoj to nije moguće.

"Završnu obradu kakvu želim na svojim trapericama nekada su radile brojne radionice, no danas one više ne postoje. Na kraju smo nabavili lutku na kojoj sami završno obrađujemo traperice - svaki par za sebe, svojim rukama. Brusimo, paramo, stvaramo taj toliko traženi dojam iznošenosti. Na isti se način traperice dorađuju i u npr. Replayu, nema strojne obrade, već je to isključivo ručni rad što onda rezultira i relativno visokom cijenom"
, objašnjava Kristina čiji su modeli ipak daleko povoljniji od onih talijanskog branda.
utekst3.jpg
Osnovni basic model sa nježnom i neupadljivom završnom obradom u trgovinama je 450 kuna, onaj s amblemom i bogatijom ručnom obradom košta 600 kuna, a ukoliko želite one na kojima se najviše radi i koje gledaju najiznošenije morat ćete odvojiti 750 kuna. I prije nego što joj stignem postaviti iduće pitanje Kristina mi daje odgovor.

"Danas traperice kraće traju, jer se tretiraju na različite načine kako bi djelovale iznošeno. Jače tretirane traperice se brže raspadaju, a u startu su skuplje nego prije. Naravno, skuplje su, jer se ručno obrađuju. To je taj paradoks koji nas u zadnje vrijeme prati"
, kaže Kristina. No, unatoč svim poteškoćama Kristina ne odustaje od proizvodnje traperica u Hrvatskoj. Vjeruje kako može biti dovoljno konkurentna 'high street' brandovima, a pri tome će zapošljavati domaću radnu snagu i raditi obrtaj novca u državi.
utekst5.jpg
"Pratila sam svu tu strku oko kolekcije Isabel Marant za H&M i za oko su mi zapele kožne hlače koje su koštale 1.800 kuna. Identično koliko i Krie design kožne hlače. No razlika je u tome što se naše kožne hlače rade po mjeri, iz daleko više krojnih dijelova, u 30ak boja i u Hrvatskoj. A garantiramo vam da će vam Krie kožne hlače stajati kao salivene", pita se Kristina i potpuno ju razumijemo što hoće reći.

Komentari (0 komentara)

Vaš komentar

pošalji poruku 0 znakova

Vezani članci

lookbook ss 2018

kolumne

Virtualni izlog Elysian