Koža - najveći organ!

Ocjena:

Autor: Željka Matijašić

Možda će vam zvučati nevjerojatno, ali koža je čovjekov najveći organ!

57362
Koža ima površinu oko 1,7 do 2 m2 (varira ovisno o visini i tjelesnoj građi), a 18% ukupne težine tijela otpada upravo na kožu. Njena uloga je zaista velika jer ima zaštitnu i osjetilnu ulogu, a njen izgled je estetski bitan. Sve veća zagađenosti zraka, hrane koju konzumiramo i stresan način života koji vodimo krivci su za sve veću prisutnost ozbiljnih kožnih problemi poput akni, isušene kože, promjene pigmentacije. Za zdravu kožu najbitniji su vitamini: A, E, C i vitamini B skupine. Vitamin A sadrže papaja i mrkva, a postepeno otpuštaju vitamin A koji ima antioksidativni učinak i zadržava mladolik izgled kože bez bora. Također se nalazi u naranči, žutom i narančastom voću, zelenom lisnatom povrću, mlijeku i vrhnju. Vitamini B skupine nalaze se u jogurtu, grašku, gljivama, leći, siru, bademima, mesu, ribi, žitaricama. Vitamini B skupine nužni su za čistu kožu, mladolik izgled, pomaže obnovi stanica kože i borbi protiv raznih vrsta kožnih infekcija.
57363
Vitamin E nalazi se u maslinovom ulju, klicama, bademima, lješnjacima, tamnozelenom povrću, te u jajima i mlijeku. On pomaže zacjeljivanju rana i obnovi kože. Sprečava nastanak bora, isušivanje kože i odgađa pojavu staračkih pjega. Vitamin C sadrži južno voće, zelena salata, naranče, brokula, rajčica, maline, ribizli. Vitamin C nužan je za proizvodnju kolagena što sprečava nastanak bora. Osim za proizvodnju kolagena, vitamin C vrlo je bitan u zaštiti od utraljubičastog zračenja. Osim gore navedenih vitamina, za zdravu kožu bitni su i beta karoten, omega-3-masne kiseline, likopen, te minerali: cink, selen, bakar, magnezij.
40924
Nutri1 Željka Matijašić savjetnik za prehranu www.nutri1.bloger.hr

57361
Unos tekućine kao što su voda i nezaslađeni čajevi (gazirana pića se ne uzimaju u obzir, nego bi ih trebalo izbjegavati) također je bitan faktor za kožu. Poželjno je unositi oko 2 litre tekućine dnevno kako bi dovoljno hidratizirali tijelo i kožu. Za zdravu kožu nisu bitni samo nutrijenti koje unosite u organizam. Jedna od presudnih čimbenika je i kvaliteta zraka (npr. ispušni plinovi iz automobila u naseljenim gradovima utječu vrlo negativno na kožu!). Stoga pokušajte provoditi više vremena u prirodi, što dalje od gradskog prometa i gradske vreve. Osim što je u prirodi kvaliteta zraka puno bolja, možete se opustiti od svakodnevnih briga i stresa jer je to još jedan čimbenik koji utječe na izgled i zdravlje kože. Čuvajte se pretjeranog izlaganja suncu jer uvelike oštećuje kožu. Guljenje kože stoga ne znači ništa drugo doli način na koji se naše tijelo bori protiv oštećenih stanica. Kada se koža ne bi ogulila ili “oljuštila”, stanice zahvaćene sunčevom radijacijom trpile bi velik rizik da postanu kancerogene. Nastajanjem novog sloja kože ne znači da je opasnost iza nas, jer gotova svaka opeklina može trajno ostati u tijelu i stvoriti kancerogene stanice. Imunološki sustav, naime, može zakazati. Ne prepuštajmo se stoga “volji” našeg obrambenog mehanizma u tijelu! Bez širokog oboda i lagane odjeće ne bismo smjeli na sunce. Opasnost od melanoma nije vrijedna kratkotrajne preplanulosti! Ako ste već pobornik tamnog tijela, radije se od glave do pete namažite kremom za samotamnjenje.
57360
40924
Nutri1 Željka Matijašić savjetnik za prehranu www.nutri1.bloger.hr

Komentari (0 komentara)

Vaš komentar

pošalji poruku 0 znakova

Vezani članci

lookbook ss 2018

kolumne

Virtualni izlog Elysian