Centralni_Lookbook nakit proljeće 2018.

Kad fotografira glavna urednica...

Ocjena:

Autor: L. Biondić

Crno-bijeli svijet Aleksandre Orlić


U zagrebačkoj Galeriji Kranjčar prošli je četvrtak otvorena izložba fotografija 5 km/h Aleksandre Orlić. Aleksandra je glavna urednica hrvatskog izdanja časopisa Cosmopolitan. U toj sam ju ulozi upoznala na jednom zajedničkom putovanju. I tad sam otkrila koliko Aleksandra voli putovati.
Aleksandra Orlić (Foto: Goran Čižmešija)

S vremenom sam saznala da je iz Malog Lošinja, da je završila povijest umjetnosti na zagrebačkom Filozofskom fakultetu (tek sam ovih dana saznala da je završila i njemački jezik i književnost na istom tom fakultetu), da je objavila zbirku poezije ''U mjerilu 1:100.00'' i dva romana ''Bio jednom kraj'' i ''Ako ikad''. Posljednji sam i pročitala prošle godine kad je izašao i još uvijek mi je jedan od najdražih citata ikad upravo onaj iz tog romana... ''Jebeš ljubav ako u zraku ne visi opasnost da ćeš ostati bez kičme, kaj ne?''
Berlin u kolovozu

Nisam znala do prošlog tjedna da Aleksandra i fotografira. Mislim, danas svi fotografiraju, bar za instagram. Ali baš za ozbiljno... A onda je stigla pozivnica na otvorenje izložbe njezinih crno-bijelih fotografija za koje je povjesničarka umjetnosti, likovna kritičarka i nezavisna kustosica Iva Körbler napisala kako ''crno-bijeli svijet fotografija Aleksandre Orlić na prvi pogled nudi iskustvo fotografskog dnevnika pješaka / šetača kroz urbano tkivo različitih gradskih vizura, aglomeracija i povijesno-kulturoloških konteksta.''
Crni čaj u Londonu

Brzinom od 5 km/h nastale su Aleksandrine fotografije u kojima je primijetila detalje i zadržala momente gradova u kojima je bila, ali u kojima je i uhvatila kadrove slavne prošlosti tih istih gradova, način života njihovih stanovnika ili svakodnevne situacije koje u fotografijama postaju vječne. I dok stojite pred tim fotografijama osjećate baš neki mir. Spokoj.
Cresko poslijepodne

Naravno da je Iva Körbler to bolje objasnila napisavši kako ''česte igre svjetla i sjene, snažnih svjetlosnih kontrasta, kao i suodnosa punog i praznog (nebo – arhitektura, prvi plan u sjeni / osvijetljena pozadina), daju ovoj seriji fotografija snažan kontemplativno-meditativan naboj, izvan standardno prisutne melankolije koju često nosi crno-bijela fotografija per se''.
Čovjek koji je žurio u Rotterdamu

I zato bi bilo lijepo još jednom pogledati ovu Aleksandrinu izložbu koja ostaje otvorena do 10.07.2018.


Ako vam se svidio članak, podijelite ga s prijateljima!

Komentari (0 komentara)

Vaš komentar

pošalji poruku 0 znakova

Vezani članci

lookbook ss 2018

kolumne

Virtualni izlog Elysian