Hogl proljeće 2019 veliki (2)

Izložba modne fotografije

Ocjena:

Autor: moda.hr

U sklopu modne menifestacije Modni ormar, večeras se u Galeriji ULUPUH (Tkalčićeva 14, Zagreb) otvara izložba fotografija Ante Magzana "Experiment". Otvorenje izložbe je u 19h, a izložba ostaje otvorena do 18. studenog 2014.

Fotograf Anto Magzan rođen je 1979. godine u Zenici, a od 2006. godine surađuje s Večernjim listom u kojem se profilirao fotografirajući portrete i teme iz kulture i mode. S fotoagencijom Pixsell počinje surađivati 2009.godine, kada postaje i službeni fotograf Modnog ormara.

Za fotografiju "English Gents" osvojio je treće mjesto u kategoriji Kultura na natječaju Hrvatske novinske fotografije 2011. Na festivalu fotografije Rovinj Photodays 2014. osvajam 5. mjesto u kategoriji Arhitektura s radom  "Paromlin - arhitektura u nestajanju". Njegov portret Nikole Plećaša osvojio je prvo mjesto u slobodnoj temi na natječaju POUZ-a. 2014. godine. Član Ulupuha je od 2014.godine, a iza sebe ima tri samostalne i jedanaest grupnih izložbi.
Predgovor izložbe napisala je cijenjena hrvatska modna novinarka Ana Lendvaj:
"Rijetko kad fotografi koje egzistencija veže uz dnevne novine i programe sa zadanim temama imaju vremena za eksperimente s fotografskim medijem. Obično ih napušta "mladenački" impuls za istraživanjem, a cjelokupni im rad zaposjeda rutina. No talentu ne smeta rutina jer se i s njom može postići mnogo, kao kad se ide na sigurno znajući da je to najbolje u odnosu na moguća eksperimentalna iskliznuća, kod kojih se iz djela čita da se pošto-poto htjelo eksperimentirati.

Anto Magzan otpočetka je sebi postavio visoke zahtjeve u mediju fotografije. Otpočetka radi i za dnevni tisak, ali to nije uzdrmalo njegovu čvrstu odluku da nikad ne napusti istraživačku zonu. Nije to učinio ni sada kad nam se na Modnom ormaru TTF-a u Galeriji ULUPUH predstavio "u boji". Moralo je to donijeti bitne promjene u odnosu na Magzanove izložbe crno-bijelih fotografija. Tu je on veliki portretist, pod čime ne mislimo samo na portrete lica koja je snimao, jer je on i portretist gradova i portretist pejzaža! Budući da je portret uvijek psihološki, morala se pritom pronaći i fotografska inačica psihološke srži urbanog pejzaža ili onog u kojem opstaje samo "gola priroda".

Magzana to uopće nije obavezivalo na snimanje dobro poznatih veduta velikih gradova. A ono što je izabrao snimiti zaodjenuo je još i eksperimentom u kojem je ispitivao koliko je svjetla, odnosno, zatamnjenja kadra potrebno da bi se još razaznavalo o čemu je riječ i da je baš to što je ostalo od kadra, sama srž njegova sadržaja, to jest pravi portret snimljenog kadra. Sada je Magzan na modnom terenu prigrlio boju, a uz portrete modnih lica, radi i portrete modno oblikovane odjeće.

Modnim licima upravo boja potencira pripadnost miljeu čiji se pravi portret upravo i oblikuje artiziranjem - šminkom i ukrasima... Kod "portreta odjeće" lice se povlači u drugi plan, ali ne gubi svoju ulogu u podjeli identiteta. Pokazuje se da je portret odjeće nedjeljiv od portreta lica. Kad pak Magzan snima modele Igora Galaša u pejsažu zaprešićkog Bagera, fotografije su gotovo crno-bijele, portret je trojni: tu su lica, haljine i jezerski pejsaž koji Magzan zatamnjuje na način svoje poetike u crno-bijelom! Za njega, krug je zatvoren. I može se zatvoriti bez obzira na to je li riječ o crno-bijeloj ili fotografiji u boji..."

Komentari (0 komentara)

Vaš komentar

pošalji poruku 0 znakova

Vezani članci

Hogl proljeće 2019 (7)
lookbook ss 2018

kolumne

Virtualni izlog Elysian