Centralni_Lookbook nakit proljeće 2018.

Dizajneri prije slave

Ocjena:

Autor: P.C.

Kako su oni zarađivali ljetni džeparac...

Ako ste zadnje dana pred odlazak na ljetovanje proveli 'šljakajući' u nekom dućanu, čuvajući djecu ili možda dijeleći letke po Trgu bana Jelačića, jer vam je za more potrebna svaka lipa, vjerujte - niste jedini! Sva ona bajna odjeća iz modnih časopisa i slika svjetski poznatog dizajnera koji se smiješi iz svog luksuzno opremljenog pariškog studija, čini vam se svjetlosnim godinama udaljena od vaše realnosti. No jeste li ikada pomislili kako su i sva ta velika modna imena (prije nego što su to postala), bili poput svih ostalih i radili honorarne poslove koji nemaju nikakve veze s njihovom današnjom strukom 'iz snova'? Jeste li se ikad zapitali kako su oni zarađivali za ljetni provod? Upitao se to style.com, te popričao s dizajnerima u usponu i nekim već etabliranim dizajnerima o tome kojim su se sezonskim poslovima bavili prije svoje velike karijere, kako bi došli do malo ljetne ušteđevine. A iako ih sada veže ista struka, prijašnji su im poslovi bili zaista raznoliki - od spasioca do člana pokretnog kazališta… Pogledajte kojim su se ljetnim poslovima bavili/e!
Jason Wu
59130
"Tijekom srednje škole preko ljeta bi se na par mjeseci vraćao kući u Tajvan, gdje sam posluživao stolove u BBQ restoranima iza ugla moje kuće. Istina je kada kažu da nakon provođenja brojnih sati u radu u prehrambenoj industriji, zaista naučite cijeniti vrijednost teškog rada.“
Martin Grant
59131
"Nikada nisam imao ljetni posao, jer sam školu napustio s 15 i odmah započeo vlastiti biznis. Jedan od mojih prvih poslova bilo je odijevanje dviju 'dama noći' i mogu vam reći da mi je kao tinejdžeru, to zaista bilo iskustvo koje mi je otvorilo oči. Na probama bi se pojavile u Studebekar kabrioletu s bocom šampanjca, a ja bi im izrađivao haljine od lurexa s uzorkom leoparda. Oh, ti zlatni stari dani!“
Betsey Johnson
59132
"Radila sam kao spasiteljica u bazenu u country clubu u Wethersfieldu, Connecticut. Tamo sam podučavala balet u vodi i učila malu djecu plivati.“
Chris Benz
59135
"Omiljeni ljetni posao je onaj kada sam tek doselio u New York, nakon srednje škole. Počeo sam raditi na vratima starog noćnog kluba Spa u 13. ulici. Bilo je glamurozno, a svake se noći događala nova ludost. Sjećam se kako sam pohađao satove u Parsonsu, a zatim trčao u Antique Boutique i Canal Jeans po nove kombinacije. Provodio bih sate prepravljajući ih u novi neobični modni look. Bio je to zadnji dah starog noćnog njujorškog života i drago mi je što sam ga i sam djelomice okusio. Ova je slika iz jedne od tih ljetnih večeri.“

Andreas Melbostad, Phi
59133
"Ljeto kada je snimljena ova fotografija nisam radila, no sredinom '80-tih svako sam ljeto provodila radeći u vrtovima na velikim imanjima: kosila travu, čupala korijenje, brala voćke i povrće. Bila sam odlučna da zaradim novac za crnu kožnu motorističku jaknu, martensice i jedan od ikoničnih komada iz Bonapartea, male trgovine tada specijalizirane za englesku modu u Oslu. Svaki mi je komad bio ogromno zadovoljstvo i vrijedan moga truda.“
Angela Donhauser i Adi Gil, Threeasfour
59134
Angela: "Ovo je fotografija Adi i mene. Oboje smo radile za Buena Vistu u Njemačkoj jedno jako dugo ljeto, putujući i nastupajući u Disney kostimima (najčešće onima iz Kralja lavova). Tako smo uštedjele novac da dođemo u New York. Obje smo u NYC stigle '95-te i to zahvaljujući Disneyu i našim zabavljalačkim vještinama!“
Claude Morais, Ruffian
59136
"Sa 17 sam završio srednju školu, nakon čega me prisvojila jedna modna agencija u Montrealu i bio sam poslan na prvi avion za Japan. Ova istrgnuta stranica je prvi veliki posao koji sam dobio toga ljeta. Snimljena je u kući na plaži u blizini Chibe, Tokio. Fotografija se nalazila na billboardima po cijelom Tokiu i bila je u svim podzemnim željeznicama. Moja je majka bila veoma ponosna.“
Vena Cava
Lisa Mayock: "Nakon prve godine fakulteta zaposlila sam se u trgovini rabljene odjeće Studio Wardrobe Department. Iako se trgovina nalazila u L.A.-u, moj je posao bilo pražnjenje odjeće iz prikolica koji su se nalazili na parkiralištu trgovine s auto- dijelovima. Bile su toliko natrpane odjećom da mi je trebalo gotovo cijelo ljeto da djelomice ispraznim dvije prikolice. Objesila bi svu odjeću i nalijepila cijene i zatim je u maminom džipu prevozila u trgovinu. Bila sam plaćena 4 dolara po satu i svaki dan gorila na suncu, ali sam na kraju uspjela skupiti nevjerojatno ukrasno kamenje zbog kojega je sve skupa vrijedilo.“ Sophie Buhai: "Ljeto nakon završetka fakulteta kada smo počeli stvarati Vena Cavu na podu naše dnevne sobe, radila sam u sjajnom vintage dućanu u Williamsburgu zvanom Fluke. Svaki dan vozila sam se biciklom na posao i odijevala neobične kreacije u kojima bih izlazila. Poput ove na fotografiji, za koju mislim da je slikana za vrijeme tematskog 'pod morem' partya.“