Ivan Alduk svoj je modni put na domaćoj sceni počeo krčiti prije
gotovo sedam godina, a do danas se profilirao kao jedno od najzvučnijih
imena hrvatske modne scene.
Ivan Alduk, dizajner
Vječno u pokretu, vječno s novim idejama,
ovaj temperamentni Dalmatinac pun je energije koju usmjerava u svoj
posao. Ivan već sezonama vrlo pažljivo i uspješno gradi svoje ime i
image svog branda i kroz to je vrijeme isprobao različite vidove
predstavljanja, različite suradnje poput ove s Avonom, krenuo u brojne projekte i vrlo
odlučno zacrtao smjer kojim ide.
Najnovija kampanja za Alduk bridal
kolekciju bila je povod razgovoru u kojem se nismo mogli ne
dotaknuti i nekih drugih tema...
Ivane, dugo nismo razgovarali o poslu. Što je novo u dizajnu Ivana
Alduka?Da. Dugo nismo nabacili dobru modnu "ćakulu", a nije na odmet
ni napomenuti da je upravo moja prva revija prije šest i pol godina dobila
nagradu od
moda.hr-a. Lijepih stvari se sjećam, a na još ljepišima, želim
vjerovati, radim. Pokrenuli smo bridal liniju, intezivno radimo na
pret-a-porter liniji koje predstavljam preko kampanja i lookbokova, a ne na
modnoj pisti kao nekada te uz redovne kolekcije, povremeno izbacimo resort ili
holiday kolekciju, a tu su i klijenti, suradnje s našim javnim osobama i planiranje
novih lijepih projekata. Veselim se svemu kao malo dijete!
Upravo si plasirao kampanju za Alduk Bridal kolekciju. Kada si odlučio
pokrenuti ovu liniju i što te na to potaklo?Prije nekoliko mjeseci smo
pokrenuli Alduk Bridal liniju i to
izvrsnom, artističnom kampanjom u suradnji s Marom Milin, a sada upravo
predstavljamo kolekciju za proljeće/ljeto 2014. na kojoj je radio identičan tim
suradnika, a snimana je u predivnom Trakošćanu koji je poslužio kao prigodna
kulisa za moderne, pročišćene modele vjenčanica. Dugo se je ova ideja
"vrzmala" po mojoj glavi, a onda sam valjda dovoljno osobno i
poslovno sazreo da se upustimo u širenje ponude, jer doista uživamo podjednako u
izradi jakni i suknji, kao i raskošnih haljina za vjenčanje.
Prva kampanja Alduk bridal s fotografkinjom Mare Milin i modelom Tenom Majetić
Koja je razlika između pret-a-porter kolekcije i bridal? Izrađuje li
se bridal po mjeri?Tako je. Bridal linija je ekskluzivnija i namjenjena jednoj
posebnoj prigodi te se modeli izrađuju prema mjerama klijentica, a i u dogovoru
s njima gdje mogu birati materijal, boju i detalje. Bridal linija je svakako
raskošnija i s mnogo elemenata visoke mode, jer se dosta toga ručno šiva i veze.
Nedavno si odradio jednu interesantnu suradnju kada si dizajnirao
haljinu inspiriranu Avonovim parfemom Femme. Kako ti se svidjela takva
suradnja?Suradnja s Avonom je jedno veliko pozitivno iskustvo i
izvrstan početak
jedne poslovne godine za mene. Zadatak je bio prezentirati normalnu ženu
u
svečanom izdanju, upravo ono što nam i učini koja kapljica parfema kad
je
nanesemo na tijelo - odmah smo si nekako
bolji, ljepši, odmorniji i pozitivniji. Nježno rozu boju haljine sam
akcentirao crnim detaljima i dao joj dozu modernosti, kao što je i
pakiranje Femme
mirisa.
Godinu je započeo suradnjom s Avonom za parfem Femme
Okušao si se i u dizajnu asesoara, konkretno torbi. Postoji li još
nešto što bi volio dizajnirati, a dosad nisi imao priliku?
Da, vjerujem da je
super kad si kreativac i to možeš
materijalizirati u nešto opipljivo i vrijedno, a tako je bilo i u dizajnu
kožnatih torbi na koje sam iznimno ponosan. Zasad sam odradio taj kožnati dio
tj. modne dodatke, pret-a-porter liniju, bridal liniju, suradnju za 'high street'
brand, a možda bi bilo zanimljivo se poigrati dizajnom interijera,
arhitekturom. No i produkt dizajn zvuči jako zanimljivo. Nikad se ne zna!
Možeš li nam otkriti nešto o pret-a-porter kolekciji za proljeće/ljeto
2014.?
Naravno da mogu, a najtočnija informacija je da upravo radimo na njoj i
da se vizualni identitet kolekcije za proljeće/ljeto oblikuje svakodnevno, jer
uvijek nešto mjenjam, dodajem i
oduzimam. Svakako će biti stilski nastavak na prethodnu kolekciju "Game
changer" te je bazirana na
sportskom chicu, a zadnji dio kolekcije sačinjavaju haljine. Poigrao sam se
strukturama tkanina i svježom kombinacijom boja, a silueta je iznimno ženstvena
i izazovna. Jedan estetski nastavak, ali s podosta osvježenja i zanimljivih
materijala.
Kolekcija za proljeće nadovezat će se na kolekciju za jesen/zimu 2013/14.
Kako gledaš na suradnje dizajnera s javnim osobama? S nekima i ti
surađuješ... Kako odabireš s kim ćeš raditi?
Iskreno rečeno - najčešće oni
izaberu mene i ako si "kliknemo" nastavimo suradnju. Kreativni proces
stvaranja za javne osobe je zanimljiviji i slobodniji jer se najčešće radi o
kostimima za nastupe. Njihovo podržavanje onog što radim mi iznimno znači, jer
je to još jedan način da šira javnost upozna što radim i da se radi o odjeći
koja je nosiva, dostupna. Uskoro će još jedna hrvatska zvjezda zasjati u ALDUK kostimima
koji su posebno izrađeni za nju!
U kojem smjeru planiraš razvijati svoj brand i gdje ga vidiš kroz pet
godina?
Mnogo je parametara koji utječu na ostvarenje nekih planova, ali cilj
je izgraditi još jači i veći brand s cool predznakom. Osim rada na redovnim
linijama, razvijat ćemo bridal i širiti mrežu prodajnih mjesta, a uz to
nastojati uvoditi neke moderne i inovativne stvari/projekte u hrvatsku modu.