Dnevnik učitelja plesa...

Ocjena:

Autor: Petra Mrša

...gledamo od petka!

Malo je takvih stvari, koliko god ih imali, kojih se ne možemo nasititi. Poput smijeha. Stoga smo odlučili popratiti predstavu Dnevnik učitelja plesa, za koju smo očekivali kako bi nas mogla dobro nasmijati. Riječ je o drugoj premijeri glumačke družine Histrioni. Kako su svojom prvom premijerom image ''pučkog teatra začinjenog satirom, zabavom i posebnom poetikom smijeha“, odlučili smo im podariti još jedno svoje veče.
22731
Dnevnik učitelja plesa vodi nas u starački dom gdje odavno zaboravljeni književni urednik dobiva novog, vedrog sustanara. U tom suživotu dolazi do konfrontacije urednikovog cinizma i vjere u mijenjanje svijeta umjetnošću. Ciničnog sustanara glumi Vlatko Dulić, a veseljaka Žarko Potočnjak, a obojicu je uistinu užitak gledati - njihovu lakoću igranja, prisutstvo na pozornici, te transformaciju likova do koje dolazi kada se okolnosti izmijene. Osim njih, u predstavi glume i Ecija Ojdanić i Marija Tadić koje su obje estetski užitak za gledati, dok su se i u glumačkom smislu snašle. Ecija Ojdanić, koja tumači čak tri lika, djelomice previše tetralno izgovara tekst zbog čega svoje rečenice lišava životnosti, dok u drugim scenama pokaže svoju duboku emotivnost čime nas učini željnima gledati ju na pozornici za desetak godina, do kada bi se trebala riješiti teatralnosti i ukočenosti. S druge strane mlada Marija Tadić, koja do sada na zagrebačkim daskama nije zairgala veće uloge, pokazala se prirodnijom, vrlo predanom svom liku, vrhunski ozbiljnom, te uzimajući predstavu u cjelini pomalo i prezbiljnom i kataklizmičnom, usprkos ozbiljnom liku kakvog je tumačila.
22732
Djelo je napisao Pavao Marinković, kazališni dramaturg i filmski scenarist. Nakon završetka dramaturgije na zagrebačkoj Akademiji dramske umjetnosti, proglašen je nadom hrvatske suvremene drame, a sam kaže kako ova očekivanja nikada nije ispunio, te je melankoliju umjesto u alkoholu utopio na televiziji. Često je bio i kritiziran zbog svoje ''banalnosti, nepretencioznosti i političke nekorektnosti''. Djelom Dnevnik učitelja plesa pokazao je kako banalnost i nepretencioznost publika ne doživaljva kao nedostatak. Dapače, predstava je doprla do publike, svi su prepoznali likove o kojima Marinković piše, prepoznavši u njima i dio vlastitog karaktera. Ovoga puta Histrione je vodio slovenski redatelj Matjaž Latin, koji je režirao u gotovo svim slovenskim kazalištima, kao i u brojnim hrvatskim. Iako mu kritika često spočitava nedostatak čvrste ruke, u Dnevniku učitelja plesa dao je potrebitu kreativnu slobodu glumcima koji su to znali iskoristiti. Latin je ipak postavio putokaze i smjernice na mjestima gdje je to trebalo kako bi predstava zaigrala kao funkcionalna cjelina. Možda ne bi bilo zgoreg da je malo opustio ženski dio ansambla u svojim izvedbama. No, davanje velike slobode svojim glumcima logično je za Latina koji se i sam često našao u koži glumca, za što je bio i nagrađivan. Sve u svemu u petak smo pogledali toplu, solidnu, razumljivu, ugodnu i humornu predstavu.

Komentari (0 komentara)

Vaš komentar

pošalji poruku 0 znakova
lookbook ss 2018

kolumne